18.05.2023r. wycieczka w rejon Raciborza

Uniwersytet Trzeciego Wieku w Kluczborku realizuje wyjazd w ciekawy zakątek naszego kraju – region Raciborza. Zwiedziliśmy Zamek Piastowski, Browar Książęcy – linię produkcji w starym stylu. Zwiedzanie browaru zakończyliśmy degustacją 4 rodzajów piwa, poznając ich smak i właściwości.
Zwiedziliśmy też Arboretum Bramy Morawskiej, podziwiając jego roślinność, piękny labirynt, mini ZOO. Słuchaliśmy śpiewu ptaków, uczyliśmy się właściwości roślin,przydatnych jako przyprawy w kuchni, czy posiadających walory lecznicze. Kwitnące azalie, rododendrony, kasztanowce. Po długim, relaksującym spacerze udaliśmy się na wspólny obiad w Restauracji „Miejski Zakątek” na dziedzińcu Zamku. Ostatnim punktem zwiedzania był Kościół Świętego Jakuba . Poznaliśmy jego ciekawą historię. W drodze powrotnej podziwialiśmy zrewitalizowane kamienice Raciborza. Pełni wrażeń wracaliśmy do rodzinnego Kluczborka. Poznaliśmy nowy zakątek naszego kraju, którego dotąd nie zwiedzaliśmy, poznaliśmy także ( choć skrótowo) jego historię, kulturę i obiekty dziedzictwa tego regionu.
Za frekwencję, radość i uśmiech dziękujemy uczestnikom wyjazdu.